< Index - Det senaste är alltid sist. Sida 1 <%new%>
Garmin 292
3 svar hittills.

Lördag 24 November 2007, 13:01 Garmin 292 (Ursprungligt inlägg)


Hej
Efter en scary "gubbsegling" i somras till Estland i tät dimma så har jag fått en RX yacht i födelsedagspresent av gubbarna (ibland är det bra med rädda seglarkompisar...). Under passagen av fartygsstråket hörde vi mptordunket från flera stora båtar utan att se något. Jag har en garmin 292 och undrar om någon har erfarenheter av hur 292:an fungerar med AIS. Vilken information får man, hur visas fartygen, finns headingvisning mm.
mvh
pelle

pelle | e-post


Måndag 26 November 2007, 11:25 Garmin 292


Jag har en Easy AIS kopplad till en Garmin 292 och den presenterar fartygen som en röd triangel. Om man klickar på symbolen får man fram fartygs info typ storlek, fart, kurs, destination etc. Vad jag däremot inte lyckats få fram är en kurslinje på den röda triangeln vilket ska finnas enl. Garmins bruksanvisning.

Lasse B. | e-post


Måndag 26 November 2007, 11:57 Garmin 292


Tack Lasse för informationen...har också sett att det under AIS-fliken i huvudmenyn ska finnas möjligheter att få headlinje...låter ändå skapligt ur informationshänseende...ska bli kul att pröva till våren...återigen tack
pelle

pelle | e-post


Söndag 3 Februari 2008, 22:29 Garmin 292


Hej,

Efter en del letande i menyerna så hittar man var man aktiverar funtionen för kurslinjen för de AIS-fartyg man "ser" i Garmin 292.

Mvh Per

Per Johansson | e-post


< Index - Garmin 292

Sida 1

     Till AIS-sidan