< Index - Det senaste är alltid sist. Sida 1 <%new%>
AIS sida. Ny för mig i alla fall.
3 svar hittills.

Fredag 6 Juli 2007, 09:56 AIS sida. Ny för mig i alla fall. (Ursprungligt inlägg)


Slå in siffrorna 70.68.164.33 på websöken.Anmäl dig och logga in på proffsutgåvan. Zooma ut och flytta över kartan från Vancuver till typ Göteborg. Klicka i vänsterkanten för att få upp alla båtnamn som finns på visad sida. Sök efter båt genom att bara klicka på namnet - så kommer den upp på skärmen. I proffsutgåvan finns även en funktion med minne. Om du klickar här så kan du per kalendervis kolla var fartygen varit. Info om fartygen får du längst ner på sidan.

Ni kanske sett denna sida tidigare, men för mig var det nyhetens behag så jag lade den som startsida i datorn. Vad jag förstår så är täckningen väldigt olika tills fler kopplat upp sig.

Anders T | e-post


Fredag 6 Juli 2007, 14:56 AIS sida. Ny för mig i alla fall.


Tog min Houidini ut till Rörö i Göteborgs skärgård och fikade. Nu när vi kom hem kollade jag historiken. Helt fantastiskt. Ser per minut färdvägen. Hur länge vi fikade och hur vi velade med kursen på hemfärden. Nästan skrämmande det här.

Anders T | e-post


Lördag 21 Juli 2007, 01:05 AIS sida. Ny för mig i alla fall.


Det är en myckjet bra web-implementation, förmodligen den bästa jag har sett. Vi samarbetar med Siitech och det är från vår mycket bra placerade mottagare i GBG som datan kommer, samt från andra mottagare som vi samarbeter med.

MvH, /Marcus

Marcus Åkesson | e-post


Torsdag 4 Oktober 2007, 13:33 AIS sida. Ny för mig i alla fall.


Det kom ett e-postmeddelande idag:

----- snip -----
Yesterday we have uploaded the new version of Web VTS and haven't copied
the info about users of the real-time Demo.
Please make a new registration to be able to use it.

In the pro new version we add a position of berthing/stopped vessel and
mark it as a red triangle.
The admin of Web VTS has settings how long Web VTS should keep a
berthing/stopped vessel on the map. Right now it is 24 hours.

Please let us know what your location is and that you have AIS receiver
or not.

We really appreciate any feedback from our users.

Best regards,

Oleg Kovalyov
Sii Tech Inc.
----- end snip -----

Länk: www.siitech.com

Bo N


< Index - AIS sida. Ny för mig i alla fall.

Sida 1

     Till AIS-sidan