< Index - Det senaste är alltid sist. Sida 1 <%new%>
Var är "mina" fartyg ?
5 svar hittills.

Söndag 14 Januari 2007, 10:42 Var är "mina" fartyg ? (Ursprungligt inlägg)


Jag har förmodligen lyckats komma åt någon inställning så att det syns så många fartyg på sjökortet trots att det brukar vara rätt mycket fartyg syd Skagen när det är storm vilket jag inte kan se idag. Någon som vet varför ? Eller är det väldigt lite "shared" data idag ? ( Har ingen egen AIS mottagare)

Kjell Nilsson | e-post


Söndag 14 Januari 2007, 10:49 Var är


Det finns ingen sharing just nu, men du kan se dem på deras hemsida http://www.skagenby.dk/ais/

Tommy | e-post


Söndag 14 Januari 2007, 10:51 Var är


Varför är det ingen sharing nu ? Kan man se när det i programmet när sharingen funkar på annat sätt än att fartyen syns?

Kjell Nilsson | e-post


Söndag 14 Januari 2007, 12:34 Var är


Skagen är lite av och till på SP-sharing. Varför vet jag inte, men det är inte ovanligt att det försvinner ibland, även om det verkar ha varit stabilare det senaste.

/Marcus

Marcus Åkesson | e-post


Söndag 14 Januari 2007, 12:50 Var är


Det verkar inte bara vara Skagen som saknas även dina sharings saknas Marcus!

Kjell Nilsson | e-post


Söndag 14 Januari 2007, 13:32 Var är


Jaså? Då kanske det är lite strul med SP-servern i vilket fall. Nu ser jag både mina och Skagens igen. Funkar det för dig?

Nja, det verkar tima ut fartyg från Skagen igen, något är inte riktigt bra. Mina bör dock finnas med.

Jag har även en backup-server för mina mottagare och några andra på kusten så jag märker inte direkt om SP-servern går ned, vilket den gör ibland.

/Marcus

Marcus Åkesson | e-post


< Index - Var är "mina" fartyg ?

Sida 1

     Till AIS-sidan