< Index - Det senaste är alltid sist. Sida 1 <%new%>
Klass B och Raymarine
5 svar hittills.

Söndag 24 Juni 2007, 10:05 Klass B och Raymarine (Ursprungligt inlägg)


Hej, är det någon som har en susning om när Raymarine kommer med en mjukvaruuppdatering för C och E seriens plottrar - så att de kan visa klass B transpondrar?
Hörde att de kommit med en ny AIS som även visar klass B, men om man nu redan har en CTRX så är det ju ganska tungt att investera ytterligare 9.000:- för att se klass B. Någon som vet?

lilleprins | e-post


Tisdag 24 Juli 2007, 11:42 Klass B och Raymarine


Detta har finns redan. E-serien version 3.22 och C-serien version 4.25

Marcus | e-post | hemsida


Onsdag 25 Juli 2007, 10:57 Klass B och Raymarine


Nja, 3.22 uppgraderingen har jag lagt in sedan länge, med den ser jag bara klass A transpondrar. Klass B visas forfarande inte på mitt E80.

mvh

Anders T.

Anders T | e-post


Onsdag 25 Juli 2007, 12:36 Klass B och Raymarine


Version 3.22 visar endast MMSI, pos, kurs, fart och typ av fartyg. Man får inget namn eller anropssignal. Har gjort några installationer innan Gotland Runt på C och E serien så jag vet att det har fungerat. Förhoppningsvis så kommer Namn och anropssignal i nästa uppdatering.

Magnus


Torsdag 8 Maj 2008, 11:11 Klass B och Raymarine


Version 4.29 (släppt 2008-04-23) för C-serien hanterar även meddelande 24 dvs båtnamn och annan statisk info från Class B transpondrar. Jag har nyligen installerat en CTRX från Trueheading och uppgraderat min C80 till 4.29 och kan intyga att det fungerar alldeles utmärkt.

Andres


Söndag 11 Maj 2008, 16:05 Klass B och Raymarine


Även E-serien funger nu med den nya uppdateringen.

Marcus | hemsida


< Index - Klass B och Raymarine

Sida 1

     Till AIS-sidan