< Index - Det senaste är alltid sist. Sida 1 <%new%>
Nyinstallation av shipplotter för "sharing" i Ålands N skärgård
6 svar hittills.

Tisdag 24 April 2007, 21:26 Nyinstallation av shipplotter för "sharing" i Ålands N skärgård (Ursprungligt inlägg)


Hej!
Jag har SP installerat i min lapptop och haft den som testmaskin då jag åkt runt och testat lite.Nu undrar jag om jag kan flytta programmet till min stationära dator utan att behöva betala en licens till. Har moddat en Uniden twin turbo 200, och en fritidsbåt VHF antenn på ca:1,5m.
Ska göra lite tester i helgen i Ålands norra skärgård,så jag postar resultat om det blir nåt. Har tänkt dela det sen om det blir bra, finns ingen täckning där ännu.

Robert


Tisdag 24 April 2007, 21:46 Nyinstallation av shipplotter för


Du behöver inte betala för installationen i en dator till. Du registerar programmet med samma uppgifter (e-post och namn) som första gången och får ett nytt registreringnummer till den nya datorn. Registreringen blir lättare än första gången.

Hasse | hemsida


Onsdag 25 April 2007, 06:40 Nyinstallation av shipplotter för


Hej Robert

Var är din possition på norra Åland. Jag har beställt en mottagare och har även avsikt att sätta upp en mottagare på norra Åland. Min mottagare blir i possition N60,3 E20,0. Intressant att veta om vi blir nära varandra.

Sten-Göte | e-post | hemsida


Onsdag 25 April 2007, 06:47 Nyinstallation av shipplotter för


Hej har blivit fel webbadress i mina inlägg

Sten-Göte | e-post | hemsida


Onsdag 25 April 2007, 06:48 Nyinstallation av shipplotter för


Går riktigt dåligt med länken i webbadressen, hoppas den blev rätt nu

Sten-Göte | e-post | hemsida


Onsdag 25 April 2007, 10:50 Nyinstallation av shipplotter för


Min position där antennen blir är i Brändö Åva ungefär N60 15 E 21 07 om jag kommer ihåg siffrorna rätt.
Är du nånstans i saltvik eller?

Robert


Onsdag 25 April 2007, 12:16 Nyinstallation av shipplotter för


Det stämmer bra en ais mottagere kommer att sättas upp på Västra Saltviks FBK depå. Så om du sätter igång en på Åva så blir nog täckningen ganska bra på norra Åland skulle jag tro.

Sten-Göte | e-post | hemsida


< Index - Nyinstallation av shipplotter för "sharing" i Ålands N skärgård

Sida 1

     Till AIS-sidan