< Index - Det senaste är alltid sist. Sida 1 <%new%>
Garmin 40XX / AIS / Begränsning antal visade mål?
2 svar hittills.

Tisdag 6 Maj 2008, 12:18 Garmin 40XX / AIS / Begränsning antal visade mål? (Ursprungligt inlägg)


Är det någon som har en AIS mottagare kopplad till sin Garmin 40XX plotter (eller 50XX för den borde vara snarlik i programvaran).

I listan över AIS-mål får jag upp alla som är "synliga" för min TrueHeading CTRX, men i sjökortsbilden så får jag bara upp dom 5 närmaste AIS målen.

Det verkar vara någon begränsning som finns i plottern. Möjligen en inställnings-sak men när jag gick igenom inställningarna i helgen så hittade jag inget som verkar styra detta. Kanske ligger det för-programmerat i programvaran i plottern? Min plotter är en 4012 som är uppdaterad till senaste programvara (V 3.10).


Någon som vet vad som gäller?

Pelle | e-post | hemsida


Måndag 19 Maj 2008, 10:14 Garmin 40XX / AIS / Begränsning antal visade mål?


Jag har fått ett svar från Garmin där man bekräftar att antalet synlig mål i sjökortsbilden är 5.

Man kommer arbeta för att öka denna begränsning i framtida mjukvaruversioner... Lite frustrerande tycker jag, men det ordnar väl till sig framöver.

Påstår Pelle
S/Y Zefyros

Pelle | e-post | hemsida


Onsdag 16 Juli 2008, 13:28 Garmin 40XX / AIS / Begränsning antal visade mål?


Garmin har nu uppdaterat mjukvaran och den nya versionen som jag nyligen laddat över i plottern kan visa fler AIS mål...

Nu kan man välja mellan 5 mål och obegränsat med mål. Startade upp plottern efter uppdateringen och fick 7 AIS mål direkt... (finns en bild på vår blogg).. Dessutom var det en mängd andra uppdateringar också.

Påstår Pelle
S/Y Zefyros

Pelle | e-post | hemsida


< Index - Garmin 40XX / AIS / Begränsning antal visade mål?

Sida 1

     Till AIS-sidan