< Index - Det senaste är alltid sist. Sida 1 <%new%>
AIS-mottagare i Stockholm ?
3 svar hittills.

Lördag 10 Mars 2007, 14:14 AIS-mottagare i Stockholm ? (Ursprungligt inlägg)


Hej alla !

Jag vet att finns ais-mottagare igång i Stockholm, som täcker in Stockholms hamn.
Kan det vara så att någon som har en av dessa mottagare, läser detta forum ?
Frågan är då om det kanske finns en möjlighet att du kan dela med dig av dina ais-data via ShipPlotter's server ?

Mvh

Göran | e-post | hemsida


Tisdag 12 Juni 2007, 11:57 AIS-mottagare i Stockholm ?


Hej Göran! Jag tror att det är min mottagare du menar! Vi hade kontakt via mail för ca ett år sedan. Mottagaren har tyvärr varit nere ett tag men nu är den igång igen! Antennen sitter på taket på min villa i Enebyberg i Danderyd. Det är en SR161 och den når Stockholms hamn och ut till Vaxholm ungefär. Id=mB. Jag har även en SR162 som sitter i min båt. Den kommer vara igång då jag är ute åker och även vara utlagd på nätet när jag har tillgång till bredband från båten. Id=jB. MVH/Bengt

Bengt Holmerin | e-post


Tisdag 12 Juni 2007, 13:21 AIS-mottagare i Stockholm ?


Hej Bengt
Kul att du fått igång mottagaren igen. Du hade ju ganska bra täckning av Stockholms hamn, om jag inte minns fel. Det finns numera även en mottagare i en båt i Slagsta som hör fartygen i hamnen rätt bra.

Göran | e-post | hemsida


Tisdag 30 Oktober 2007, 09:11 AIS-mottagare i Stockholm ?


Har nu äntligen en ny server som kan passa mottagaren över stockholms hamn. Räckvidden är usel, då jag inte fått upp antennen på taket utan den siiter i ett fönster. Men det är bara en tidsfråga innan den sitter på taket.

/Marcus ID: ab

Marcus | hemsida


< Index - AIS-mottagare i Stockholm ?

Sida 1

     Till AIS-sidan