< Index - Det senaste är alltid sist. Sida 1 <%new%>
Avkodningsproblem
2 svar hittills.

Lördag 19 Juli 2008, 14:17 Avkodningsproblem (Ursprungligt inlägg)


Hej!
Jag har byggt om en uniden Bearcat enl. instruktion med kondning och motstånd och kör både med shipplotter och Aismon.Får en lite svag kurva på shipplotter men inga träffar vilket jag förmodar ska synas på den nedre randen när man har kurvan uppe.Kurvan är lite lägre än den i hjälpmenyn,kan det vara problemet.Har inspel på max. har spelat in ljudet på ljudinspelaren och det sprakar på fint. Får även massa syncs på Aismon programmet men alla utom en eller kanske några få om jag är nära ett fartyg. Men inga träffar. Någon som har några förslag om möjliga fel. Har en fil med ljud som jag kör direkt in i programmet och får då träffar(från USA västkust). Har testat med att köra ljudet analogt in i mic-ingången men får ingen träff där .Skulle inte det kunna fungera.

Bernt


Lördag 19 Juli 2008, 14:21 Avkodningsproblem


Förtydligande om syncs på aismonprogrammet.Alla syncs jag får är error utom några få om jag är riktigt nära ett fartyg.

Bernt


Torsdag 24 Juli 2008, 11:25 Avkodningsproblem


Hej igen
Har nu lyckats få låna en annan dator och det fungerar( va gla ja bli).MEN...... är det ljudkortet då?
Ska det vara så känsligt ,går det att göra några inställningar på ljudkortet eller är det bara att byta eller kan det vara datorn som är för klen(P3 850Mhz).Någon som känner igen problemet.

Bernt | e-post


< Index - Avkodningsproblem

Sida 1

     Till AIS-sidan