< Index - Det senaste är alltid sist. Sida 1 <%new%>
Luckor i täckningen.
7 svar hittills.

Lördag 3 Januari 2009, 23:15 Luckor i täckningen. (Ursprungligt inlägg)


Det finns ju en del luckor i täckningen, bla norra Vänern. Finns det någon som är på G att sätta upp en mottagare där?

/Anders

Anders Stenström | e-post


Fredag 16 Januari 2009, 22:43 Luckor i täckningen.


Jag har haft en mottagare för norra delen, men på grund av bostadsbyte så blev det annat...

Fredrik N | e-post


Lördag 17 Januari 2009, 19:05 Luckor i täckningen.


Det är dåligt i hela Vänern nu. Det enda fartyg jag ser är LONE BRES på väg norrut i norra Vänern.
Det ser jag med min mottagare i Örebro 17:38 UTC, men det var ett undantag.
Mälaren har dålig täckning med

Har ni ShipPlotter igång, så tryck in sharingknappen!

Hasse


Söndag 26 Juli 2009, 23:12 Luckor i täckningen.


Hade varit fint med en mottagare uppe på Kinnekulle, har själv testat där uppe och det funkade fint :).

Johan Lundgren


Torsdag 20 Augusti 2009, 00:03 Luckor i täckningen.


Om vi bara kunde få tag på ett bra läge på kullen med tillgång till internet så kommer det upp grejor. Någon som vet om det finns någon intresserad på Kinnekulle??

Anders


Måndag 24 Augusti 2009, 09:12 Luckor i täckningen.


Finns det någon i norra delen av Vänern som kan tänka sig att sätta upp en antenn på taket och hjälpa till med att fylla igen täckningsluckorna?? Hör av er om ni är intresserade.

Anders


Måndag 26 Oktober 2009, 20:25 Luckor i täckningen.


På tal om luckor. Var tog AIS Blekinge vägen? Är den åter på gång?

BengtN


Måndag 9 November 2009, 22:37 Luckor i täckningen.


Blixtvik/Jacket la helt enkelt ner det trådlösa bredbandet i skärgården utan att säga något. Det är Fastighetsverket som är ägare till nätet på Utklippan. De ska skaffa mobilt bredband, men först till våren, då de behöver det. Jag snyltar på deras nät och kan inte så mycket göra åt saken nu.
Just nu startade jag en mottagare hemma inne på land, så lite båtar kommer iallafall.

Johnny


< Index - Luckor i täckningen.

Sida 1

     Till AIS-sidan